Luisteraars springen massaal op de kar voor de Gsm-Bingo van Play Nostalgie en ALDI

Radiozender Play Nostalgie lanceerde in januari de Gsm-Bingo, een nieuw maar oh zo simpel radiospel: elk uur rolden er 3 cijfers uit de bingomachine in de Play Nostalgie-studio, luisteraars met die cijfers in hun gsm-nummer moesten snel “bingo” sturen in de app en konden zo een winkelkar van €200 winnen. Het werd een groot succes: net geen 300.000 keer sprongen de luisteraars “op de kar”.
Net na Nieuwjaar wanneer de portemonnee van veel mensen aan wat rust toe is, introduceerde Play Nostalgie het nieuwe concept van de Gsm-Bingo. Het spel liep van maandag 17 tot en met vrijdag 28 januari. Duizenden mensen speelden mee. Met pieken van bijna 17.000 "bingo"-berichten per spelmoment en een totaal aantal deelnames van 298.454! Op die manier werd het al snel een groot succes voor Play Nostalgie, zegt manager Creative Partnerships Manu De Coninck:
Manu De Coninck, manager Creative Partnerships bij Play Nostalgie: “Soms is de juiste prijs op het juiste moment de manier om meer impact te creëren dan met één bombastische prijs. Iedereen voelde zich aangesproken bij deze actie omdat iedereen een gsm-nummer heeft en elke week boodschappen nodig heeft. Onderzoek dat Testaankoop bij ons bekendmaakte, toonde aan dat een volle winkelkar de afgelopen jaren 30% duurder geworden is. ALDI is in dit verhaal de logische partner omdat zij daar ook op inspelen en 100 huismerken in prijs verlaagd hebben, da’s altijd slim dus.”
Ook voor ALDI was de actie van Play Nostalgie een schot in de roos.
Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communications bij ALDI: “De Belg ligt duidelijk wakker van zijn portefeuille. Dat blijkt ook uit de succesvolle actie van Play Nostalgie in januari. Ze zoeken zeer bewust naar slimme manieren om te besparen op de winkelkar. Om die budgetzorgen te verlichten, hebben we bij ALDI het jaar afgetrapt door meer dan 100 producten blijvend in prijs te verlagen. Zo past de actie van Play Nostalgie perfect bij ons doel om de dagelijkse boodschappen betaalbaar te houden voor iedereen.”
Play Nostalgie had ook een leuk muzikaal extraatje voor de luisteraars bij elk bingowinmoment: iedere cijfercombinatie die uit de bingomachine rolde, leidde naar een van de grootste hits die in december in de Play Nostalgie Top 3000 was geëindigd. Daarmee maakt Play Nostalgie zijn luisteraars niet alleen blij met mooie prijzen, maar ook met de beste muziek.